مکمل‌های ورزشی محبوب رزمی کاران چیست؟ برای ورزش‌کردن بدن شما نیازمند تغذیه است. در صورتی که می‌خواهید به بهترین شکل در ورزش‌های مختلف موفق شوید باید تغذیه درستی را پیش بگیرید که بدن شما تمامی مواد موردنیاز خود را از این مواد تأمین کند. از آن جایی که برای دریافت مواد مفید باید میزان زیادی از مواد غذایی را میل کنید، متخصصان پیشنهاد می‌کنند که از مکمل‌های ورزشی استفاده کنید.

رزمی‌کاران نیز از مکمل‌های مخصوصی استفاده می‌کنند تا عملکرد بدن آن‌ها را بهبود بخشیده و قدرت آن‌ها را افزایش دهد. همراه ما باشید تا در ادامه مهم‌ترین مکمل‌هایی که توسط رزمی‌کاران استفاده می‌شوند را بررسی کنیم.

کلیک کنید؛ مشاهده و خرید مکمل ورزشی

مکمل ورزشی چیست؟

قبل از هر چیزی باید به طور کامل با مکمل‌های ورزشی آشنا شوید. مکمل ورزشی در واقع مکملی است که به صورت خالص و بدون هیچ حاشیه‌ای مواد موردنیاز بدن شما را تأمین می‌کند. به طور مثال برای دریافت پروتئین‌های خاص نیاز نیست که حجم زیادی از مواد غذایی را میل کنید؛ تنها کافی است به میزان لازم مکمل پروتئین مصرف کنید تا بدن شما پروتئین موردنیازش را دریافت کند. مکمل‌ها معمولاً در مدل‌های پودر و قرصی تولید می‌شود. مدل‌های پودری باید با آب مخلوط و سپس قبل، بعد یا هنگام ورزش مصرف شوند.

protein shaker (سایت کیسه بوکس)

رزمی‌کاران از چه مکمل‌هایی استفاده می‌کنند؟

برای این که بتوانید به عنوان یک رزمی‌کار به شکلی حرفه‌ای و متخصص عمل کنید باید از مکمل‌های مخصوصی برای این کار بهره ببرید. مکمل‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما به عنوان یک رزمی‌کار کمک کنند تا بهترین بدن را برای رزم آماده کنید. بهترین مکمل‌هایی که بین رزمی‌کاران محبوب هستند عبارتند از:

آرژنین

یکی از مهم‌ترین مکمل‌هایی که رزمی‌کاران از ان استفاده می‌کنند مکمل آرژنین می‌باشد. رزمی‌کاران برای به‌دست‌آوردن نیرو و کسب انرژی به میزان زیادی از آرژنین نیاز دارند. آرژنین و مکمل‌هایی که آرژنین را درون خود جای‌داده‌اند مکملی است که به منوکسید نیتروژن تبدیل شده و ماده رشد بدن را تنظیم می‌کند. با مصرف این مکمل رگ‌های خونی منبسط شده و در این نتیجه میزان جریان خود در رگ‌های افزایش پیدا می‌کند.

پروتئین وی 100%

مهم‌ترین و ساده‌ترین مکملی که تقریباً توسط همه ورزشکاران استفاده می‌شود مکمل پروتئین وی می‌باشد. پروتئین وی ماده‌ای بسیار مهم است که برای رشد عضلات مهم بوده و در صورتی که از آن به شکل مناسب و درستی مصرف کنید، بدن شما حجم خود را افزایش می‌دهد. اگر از پروتئین وی پس از تمرین استفاده کنید میزان سنتز عضلات شما را افزایش می‌دهد.

این موضوع موجب شده تا چربی‌سوزی در عضلات بیشتر شده و میزان حجم مفید آن‌ها به‌شدت افزایش پیدا کند. توجه داشته باشید که به شکلی از این پروتئین استفاده کنید تا حجم‌های اضافی بدن تحرک شما در ورزش را با محدودیت روبرو نکند.

Extreme Endurance BJJ large (سایت کیسه بوکس)

کراتین

مشهورترین مکملی که بین بدنسازها وجود داشته و به میزان زیادی توسط ورزشکاران مختلف، علی‌الخصوصرزمی‌کاران مصرف می‌شود مکمل کراتین است. همان‌طور که می‌دانیدورزش‌های رزمی نیازمند انرژی و توان زیاد برای ورزش هستند. مکمل کراتین می‌تواند انرژی شما را به‌شدتافزایش‌یافته و کیفیت ورزش شما را بیشتر کند. با کمک کراتین atp که منبع مهمی برای انرژی و استحکام در عضلات است به شکل زیادی تولید می‌شود.

گلوتامین و اسیدهای آمینه

مصرف گلوتامین و اسدهای آمینه برای رزمی‌کاران و ورزشکارانی که ورزش‌های طاقت‌فرسا و استقامتی انجام می‌دهند بسیار مهم است. گلوتامین نوعی مکمل پس از ورزش است که باید آن را پس از ورزش و قبل از خواب مصرف کنید. مصرف این مکمل از تخریب بافت عضلات جلوگیری کرده و عضلات خسته را رشد می‌دهد.

در واقع رزمی‌کاران از این مکمل برای کسب انرژی پس از ورزش استفاده می‌کنند. پس از ورزش اسیدهای آمینه نیز در بدن به‌شدت کاهش پیدا می‌کنند. شما باید با مصرف اسیدهای آمینه میزان کمبود این مواد را در بدن تأمین کرده و به رشد عضلات خود کمک کنید.

dj supplement (سایت کیسه بوکس)

ZMA

اگر به دنبال این هستید که در ورزش رزمی به بهترین شکل عمل کرده و وزن خود را نیز کاهش دهید، مکمل ZMAمهم‌ترین مکملی است که برای شما وجود دارد. این مکمل دو کار بسیار مهم را انجام می‌دهد. اولین کارافزایش سطح تستوسترون در بدن مردان است که می‌تواند انرژی آن‌ها برای انجام ورزش‌های سنگین را بیشتر کند. از طرف دیگر این ماده می‌تواند با افزایش سطح سوخت‌وساز بدن کاهش وزن شما را سرعت دهد.

بتا آلانین

مکملی چندکاره که می‌تواند علاوه بر کمک به چربی‌سوزی به عضله‌سازی و ایجاد نیروی فوق‌العاده در بدن کمک کند مکمل بتا آلانین است. این مکمل یکی از مهم‌ترین مکمل‌های نیروزا برای بدن‌سازان و رزمی‌کاران است که با مصرف این مکمل می‌توانند میزان زیادی از مواد موردنیاز بدن را تأمین کند. در واقع این ماده یک نوع اسیدآمینه بوده و استقامت شما در ورزش‌های سخت رزمی را به‌شدت افزایش می‌دهد.

کازئین

همان‌طور که می‌دانید مصرف پروتئین‌ها هنگام ورزش‌کردن برای بدن بسیار مهم است. اگر می‌خواهید عضلات خوش‌فرم و قوی را بسازید باید از پروتئین کازئین نیز استفاده کنید. کازئین نوعی پروتئین دیرهضم بوده و همین امر موجب شده تا مصرف آن پس از ورزش و قبل از خواب پیشنهاد شود. لبنیات های مختلف مانند ماست و شیر و همچنین کشک دارای میزان زیادی از این پروتئین درون ساختار خود هستند.

با مصرف این مکمل علاوه بر افزایش متابولیسم، عضله‌سازی در بدن افزایش می‌یابد. شما می‌توانید به جای مصرف این مکمل از چند لیوان شیر در اول صبح یا 150 گرم ماست سنتی استفاده کنید. هر چه ماست پرچرب تر باشد سود بیشتری به بدن شما می‌رسد.

maxresdefault 1 2 1024x576 1 (سایت کیسه بوکس)

سخن پایانی

مکمل مهم‌ترین نقش را در آمادگی بدن دارد. در واقع اهمیت مکمل به‌اندازه اهمیت داشتن یک رژیم غذایی مناسب زمان ورزش بالا است. اگر می‌خواهید به عنوان یک ورزشکار و رزمی‌کار بدن آماده‌ای داشته باشید که در برابر ضربات قوی عمل کند باید از مکمل‌هایی استفاده کنید که مواد موردنیاز بدن را تأمین کرده و آن را برای ورزش آماده می‌کنند.

رزمی‌کاران از مکمل‌های مختلفی برای این کار استفاده می‌کنند. شما می‌توانید به عنوان رزمی‌کار از مکمل‌های خاصی بهره ببرید که مهم‌ترین آن‌ها را در این مقاله با هم بررسی کردیم. توجه داشته باشید که مصرف این مکمل‌ها باید زیر نظر پزشک یا مربی تغذیه شما باشد.

درباره محمد خوئینی

سلام! من محمد خوئینی هستم، از اونجایی که من چندین سال سابقه در رشته های رزمی (ووشو) دارم، این فروشگاه برای من یک فرصت عالی بوده تا تجربیات و دانش خودم رو در این زمینه به کار ببرم. من از کودکی علاقه زیادی به رزمی داشتم و به همین دلیل وارد این رشته شدم. از آن زمان تاکنون، تجربیات زیادی در این زمینه کسب کردم و اینجاست که تصمیم گرفتم که این تجربیات رو با دیگران به اشتراک بذارم. هر گونه پیشنهاد یا انتقادی که داشتید را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم بهبود و پیشرفت خود را ادامه دهیم. با تشکر از همه شما که این متن را مطالعه می‌کنید و از حمایت و همراهی‌تان. به امید دیدار در فروشگاه "کیسه بوکس"!

9 نظر در “مکمل‌های ورزشی محبوب رزمی کاران چیست؟

  1. ناشناس گفت:

    بسیار عالی و مفید

    1. KiseBox گفت:

      ♥️♥️

  2. ناشناس گفت:

    باعث افتخاری ❤?

  3. ناشناس گفت:

    عالی بود، من از پروتئین های این مجموعه راضیم کیفیت بی نظیری داره

    1. KiseBox گفت:

      هدف مجموعه ما موفقیت شما ورزشکاران عزیز هست ممنون از ابراز رضایت و انتخاب شما

  4. ناشناس گفت:

    عالی

  5. ناشناس گفت:

    عالی لللل

  6. مصطفی مهدی گفت:

    سلام گینر را یادتون رفت

    1. KiseBox گفت:

      با سلام بزودی اضافه میشه به سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *