ورزش‌های رزمی از محبوب‌ترین ورزش‌هایی هستند که در سرتاسر دنیا وجود دارند. درست است که این ورزش‌ها همانند ورزش‌های فوتبال و بسکتبال سودآور نیستند؛ اما رزمی کاران که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید بسیار حرفه ای باشند تا بتوانند به عنوان یک رزمی‌کار برتر در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. کشور ایران یکی از کشورهایی است که در انواع ورزش‌های رزمی پیشرو بوده و رزمی کاران زیادی را درون خود پرورش داده است.

ایران در رشته‌های جودو، تکواندو، بوکس و… توانسته در سال‌های مختلف مقام‌های خوبی را کسب کند و این مقام‌ها را مدیون ورزشکاران و رزمی کاران حرفه ای خود می‌باشد. رزمی کاران مختلفی در ایران وجود دارند که در سطح بین‌المللی معروف بوده و توانسته‌اند مقام‌های مهمی را به دست بیاورند.

اگر دوست دارید که با بهترین رزمی کاران ایران آشنا شوید، مطالب این مقاله برای شما عزیزان نگارش شده است. در این مقاله به بررسی دقیق بهترین رزمی‌کاران ایرانی خواهیم پرداخت.

ایران در کدام ورزش‌های رزمی موفق است؟

قبل از این که بهترین ورزشکاران و رزمی کاران ایرانی را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم باید ورزش‌هایی که ایرانیان در ان ها موفق بوده و توانسته‌اند مقام‌های خوبی را کسب کنند بررسی کنیم. ایران در رشته‌های ورزشی زیر توانسته مقام‌های خوبی را کسب و ورزشکاران متعددی را در آن پرورش دهد. این رشته‌ها عبارتند از:

  • ووشو
  • کاراته
  • تکواندو
  • جودو
  • بوکس
  • کیک بوکس
  • و…

در هر کدام از این ورزش‌ها ایران توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند. در واقع به دلیل کسب مقام‌های مختلف در این رشته‌ها، جوانان زیادی به این ورزش‌های رزمی علاقه پیدا کرده و در آن موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند. ایرانیان مختلفی توانسته‌اند در رشته‌های مختلفی مانند ام ام ای که در ایران رسمی نیست مقام‌هایی کسب کنند.

 

موفق‌ترین و معروف‌ترین رزمی کاران ایرانی

اگر تلویزیون ایران و اخبار را تماشا کرده باشید متوجه شده‌اید که سالانه تعداد زیادی از مسابقات بین‌المللی در انواع ورزش‌های رزمی برگزار می‌شود. در بسیاری از این رشته‌ها ایران توانسته به کمک رزمی کاران مختلف مقام‌های متنوعی را به دست بیاورد. اگر می‌خواهید بیشتر با این رشته‌ها آشنا شده و ببینید که ایران چگونه در این رشته‌ها درخشیده است پیشنهاد می‌کنیم لیست معروف‌ترین رزمی کاران ایران را مطالعه کنید.

کمال شالوروس

کمال شالوروس

کمال شالوروس

کمال شالوروس را می‌توان یکی از شناخته‌شده‌ترین مبارزان ایرانی در زمینه انواع ورزش‌های رزمی نامید. این ورزشکار فوق‌العاده در زمینه‌ام ام ای فعالیت کرده و یکی از مشهورترین مبارزین در UFCمی‌باشد. کمال شالوروس توانسته در وزن خود مقام‌های فوق‌العاده‌ای را به دست بیاورد که در نتیجه آن بین ایرانیان و افرادی که ورزش ام ام ای را دنبال می‌کنند محبوب شود. وزن این رزمی‌کار 70 کیلوگرم بوده و در کارنامه خود مبارزه با خبیب نورماگومدوف، قهرمان UFC روسی را دارد.

امیر سعد الله کیست؟ فایتر ایرانی آمریکایی را بیشتر بشناسید - رفیق شرط بندی

امیر سعد الله

امیر سعد الله یکی دیگر از ایرانیان موفقی است که توانسته در رشته ورزشی هنرهای ترکیبی یا همان ام ام ای موفقیت‌های زیادی را کسب کند. امیرعلیسعد الله هم اکنون بازنشسته شده اما توانسته در دوره حضور خود در UFCموفقیت‌های متعددی را کسب و ایرانیان زیادی را در آمریکا سرافراز کند.

امیر سعد الله در وزن 77 کیلوگرم یا همان میان‌وزن ام ام ای مسابقه می‌داد. این مبارز علاوه بر این که مقام‌های زیادی در ام ام ای کسب کرده دارای کمربند بنفش جوجیتسو برزیلی نیز می‌باشد. سعد الله را می‌توانید در بازی‌های مختلف UFC دیده و درخشش آن را مشاهده کنید.

 

 

 

هادی ساعی

یکی از آشناترین نام‌هایی که در زمینه ورزش‌های رزمی و رزمی کاران وجود دارد نام هادی ساعی می‌باشد. هادی ساعی که شاید امروزه آن را در چند فیلم تلویزیونی مشاهده کرده‌اید یکی از معروف‌ترین رزمی‌کاران ایرانی است که در رشته تکواندو فعالیت می‌کرد.

ایشان دارای مقام‌های فوق‌العاده مهمی است و در کنار این مقام‌ها امتیاز ایشان 929 است. یعنی به عنوان دومین تکواندوکار برتر در تمامی دوره‌ها شناخته می‌شود. آقای ساعی که در سال 1355 متولد شده‌اند دارای 2 مدال طلا و یک مدال برنز در المپیک هستند.

هادی-ساعی-تکواندو

 

 

کیمیا علیزاده

از معروف‌ترین و پرحاشیه‌ترین تکواندوکاران زن ایرانی می‌توان به کیمیا علیزاده اشاره کرد. کیمیا علیزاده که یکی از شناخته‌شده‌ترین استعدادهای جوان در زمینه تکواندو بانوان بود توانست در مسابقات مختلف شرکت کرده و مقام‌های مهمی را نیز کسب کند.

کیمیا علیزاده در سن 17 سالگی موفق به کسب اولین مدال زن ایرانی در مسابقات سال 2016 ریو شد. همین موضوع توجه‌های زیادی را به سمت وی جلب کرد. متاسفانه کیمیا علیزاده در سال 1398 پس از مسافرت به کشور هلند از آن جا باز نگشته و به عنوان مبارز تکواندو به این کشور پناهنده شد.

معروف‌ترین رزمی کاران ایران کیمیا علی زاده

کیمیا علیزاده

 

ناهید کیانی

ناهید کیانی را می‌توان از دیگر تکواندوکاران معروف زن ایرانی نام‌گذاری کرد. این رزمی‌کار حرفه ای که در سال 1377 متولد شده توانسته با کسب مقام‌های مختلف لقب دختر المپیک را به خود اختصاص دهد. خانم ناهید کیانی در سال 1386 و در سن 9 سالگی وارد تیم ملی نوجوانان تکواندو ایران شد و در سال 1393 عنوان مدال برنز را در کشور چین از آن خود کرد. سال‌ها بعد خانم کیانی موفق به دریافت مدال طلا شد. از طرف دیگر خانم ناهید کیانی تنها زن ایرانی بود که در سال 2020 سهمیه المپیک را دریافت کرد.

ناهید کیانی

ناهید کیانی

 

سعید مولایی

آخرین رزمی‌ کار معروف ایرانی که می‌خواهیم در این مقاله به شما دوستان عزیز معرفی کنیم آقای سعید مولایی هستند. سعید مولایی یکی از موفق‌ترین ورزشکاران ایرانی در زمینه جودو بوده و توانسته موفقیت‌های زیاد و شهرت خاصی را در این زمینه کسب کند.

در واقع شهرت این رزمی‌ کار به دلیل کسب مدال طلای جودو بین‌المللی برای ایران پس از 15 سال است. سعید مولایی موفق شد در سال 2018 موفق شد تا در رقابت‌های بین‌المللی جودو مدال طلا را پس از سال‌ها برای ایران به دست بیاورد.

 

سخن پایانی

ورزش‌های رزمی از بهترین ورزش‌هایی هستند که هر فردی می‌تواند وارد آن‌ها شود. این ورزش‌ها همانند ورزش‌های فوتبال و بسکتبال سودآور و تبلیغاتی نبوده و نیازمند زحمت و سختی زیادی برای موفق شدن هستند. کشور ایران توانسته در سال‌های مختلف نشان‌ها و مدال‌های متنوعی را در انواع رشته‌های رزمی کسب کند.

در این مقاله سعی کردیم تا معروف‌ترین رزمی کاران ایرانی را به شما عزیزان معرفی کنیم تا آشنایی شما با این رزمی‌کارها بیشتر شده و به کشور خود افتخار نمایید. شما عزیزان دل  می‌توانید با الگو برداری از این ورزشکاران قدم به این راه بگذارید و برای کشور خود افتخار آفرین باشید.

درباره محمد خوئینی

سلام! من محمد خوئینی هستم، از اونجایی که من چندین سال سابقه در رشته های رزمی (ووشو) دارم، این فروشگاه برای من یک فرصت عالی بوده تا تجربیات و دانش خودم رو در این زمینه به کار ببرم. من از کودکی علاقه زیادی به رزمی داشتم و به همین دلیل وارد این رشته شدم. از آن زمان تاکنون، تجربیات زیادی در این زمینه کسب کردم و اینجاست که تصمیم گرفتم که این تجربیات رو با دیگران به اشتراک بذارم. هر گونه پیشنهاد یا انتقادی که داشتید را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم بهبود و پیشرفت خود را ادامه دهیم. با تشکر از همه شما که این متن را مطالعه می‌کنید و از حمایت و همراهی‌تان. به امید دیدار در فروشگاه "کیسه بوکس"!

2 نظر در “معروف‌ترین رزمی کاران ایران

  1. اشکان فاضلی گفت:

    محسن محمد سیفی رو یادت رفت

    1. KiseBox گفت:

      این لیست تکمیل میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *