تمرینات بدنسازی مناسب برای رزمی کاران از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه یکی از مهم‌ترین نکاتی که رزمی کاران باید به آن توجه کنید تمرینات بدنسازی است. تمرین برای ورزش‌های رزمی بسیار مهم است. تمرین تکنیک‌های مختلف، می‌تواند مهارت شما را در هر کدام از رشته‌های رزمی بیشتر کند. اما علاوه بر تمرین تکنیک‌های مختلف در انواع ورزش‌های رزمی، باید تمرینات دیگری را نیز انجام دهید. تمرینات بدنسازی برای هر ورزش اهمیت دارد.

در واقع با استفاده از تمرینات بدن‌سازی می‌توانید به بهترین شکل بدن خود را برای انجام حرکت سخت و قدرتی آماده کنید. از طرف دیگر این کار باعث می‌شود تا فرم بدن شما بهتر شده و ظاهری خوب به خودش بگیرد. به همین دلیل است که اکثر مربیان ورزش‌های رزمی، تمرینات بدنسازی را نیز برای شما پیشنهاد می‌کنند.

اگر شما هم به ورزش‌های رزمی علاقه دارید و می‌خواهید در این ورزش‌ها موفق شوید باید با بهترین تمرین‌هایی که می‌توانند موجب بهبود عملکرد شما در این ورزش‌ها شوند آشنا باشید. تمرینات مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در این راستا بهره بگیرید. پیشنهاد ما این است که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا تمرینات مناسب برای رزمی کاران را با هم بررسی کنیم.

تمرینات مناسب رزمی کاران

آیا انجام تمرینات بدنسازی برای ورزش‌های رزمی خوب است؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ورزشکاران رزمی در ابتدای ورود خود به این عرصه از ما می‌پرسند این است که آیا انجام تمرینات بدنسازی در عملکرد ما برای ورزهای رزمی مناسب است یا خیر؟ به طور کلی باید گفت که انجام تمرینات بدنسازی برای هر ورزشی مناسب است.

در واقع اگر می‌خواهید بدن شما آماده و خوش‌فرم باشد باید از تمرینات بدنسازی برای این کار کمک بگیرید. ورزش‌های رزمی نیز به آمادگی زیادی نیاز داشته و باید زمان انجام این ورزش‌ها به فکر بدن خود نیاز باشید. پس سعی کنید از برنامه‌ای مناسب و حرفه ای برای این کار بهره بگیرید.

 

تمرینات بدنسازی رزمی

برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از تمرینات بدنسازی کسب کنید باید بهترین تمرینات مناسب را برای بدن خود در نظر بگیرید. در انجام تمرینات بدنسازی باید به این نکته توجه کنید تا تمرکز شما روی استقامت بخش‌های مختلف بدن باشد. به طور مثال برای ورزش بوکس با قدرت سرشانه‌ها، جلو بازو پشت بازو را به‌شدت افزایش دهید تا قدرت مشت‌زنی شما به حریف بیشتر شود. از طرف دیگر در روش‌هایی مانند جودو و تکواندو قدرت پا اهمیت بیشتری نسبت به دستان شما دارد. این موضوع که چه تمرین‌هایی برای شما مناسب است باید نسبت به رشته ورزش رزمی شما مشخص شود.

تمرینات مناسب رزمی کاران

 

نکاتی برای بدنسازی رزمی کاران

برای این که بتوانید به عنوان یک رزمی‌کار به بهترین شکل در باشگاه‌های بدنسازی تمرین کنید باید نکات مهمی را برای این کار در نظر بگیرید. اگر این نکات را رعایت نکنید بدن شما دوستان عزیز به‌درستی رشد نکرده یا اصلاً رشد نمی‌کند. مهم‌ترین این نکات عبارتند از:

 

متمرکز شدن روی رشته

مهم‌ترین کاری که باید زمان انجام تمرینات بدنسازی برای رشته‌های رزمی در نظر داشته باشید متمرکز شدن روی رشته ورزشی است. در جهت افزایش کیفیت تمرینات بدنسازی در رشته‌های مختلف رزمی باید ابتدا بخش‌های مختلف بدنتان که در رزم درگیر است را شناسایی کنید. در بسیاری از ورزش‌های رزمی پهلو و شکم باید به بهترین شکل دارای عضلات محکم و سفت باشند. این‌گونه هنگام حمله حریف بدن شما درد نکرده و می‌توانید به‌راحتی حمله به حریف را ادامه دهید.

تمرینات مناسب رزمی کاران

افزایش استقامت

باید سعی کنید که در این ورزش‌ها استقامت خود را افزایش دهید. در ورزش‌های رزمی مهم‌ترین چیزی که وجود دارد استقامت افراد است. در بسیاری از این ورزش‌ها اگر استقامت و نیروی خود را از دست دهید، حریف شما می‌تواند به‌راحتی شما را شکست داده و مدال را از آن خود کند. به طور مثال در ورزش بوکس باید استقامت خود در برابر مشت‌های حریف را بیشتر کنید. این‌گونه هر چه حریف به شما حمله کند بدن شما خسته نشده و توانایی شما را برای ادامه مبارزه بیشتر می‌شود.

 

استفاده از تمرینات پلیومتریک

یکی از مهم‌ترین تمرین‌هایی که باید در باشگاه بدنسازی برای تقویت مهارت‌های رزمی خود انجام دهید استفاده از تمرین‌های پلیومتریک می‌باشد. این تمرینات برای تمامی رشته‌های رزمی مناسب بوده و می‌تواند در توان انفجاری و سرعت شما نقش مهمی داشته باشد.

با انجام این تمرین‌هامی‌توانید سرعت حرکت خود در ورزش‌های رزمی را به‌شدت افزایش دهید. در صورتی که بتوانید به‌سرعت خودتان را جابه‌جا کرده و با استفاده از ضربات سنگین حریف را غافلگیر کنید، احتمال برنده شده شما بیشتر خواهد شد.

تمرینات مناسب رزمی کاران

تمرین عضلات مرکزی

اگر می‌خواهید به عنوان یک ورزشکار رزمی بهترین نتیجه را از این ورزش‌ها کسب کنید باید به بهترین و دقیق‌ترین شکل عضلات مرکزی بدن خود را تقویت کنید. برخی از تازه‌کاران فکر می‌کنند که تمرین فیله کمر و دراز و نشست برای ورزش‌های رزمی کافی است؛ اما اگر می‌خواهید ضربات سهمگینی را با استفاده از ساق پا، مشت و آرنج خود وارد کنید باید این بخش‌ها را به‌شدت تمرین داده و روی قدرت‌ها تمرکز کنید. سعی کنید با افزایش میزان وزنه‌ها و کاهش تعداد تکرارها قدرت خود در شکم، دست‌وپا را افزایش دهید.

 

تفکیک برنامه

مهم‌تریننکته‌ای که باید برای بدنسازی در ورزش‌های رزمی بدانید داشتن یک برنامه تفکیک شده و مرتبط است. شما به عنوان یک رزمی کار هرگز به عضلات درشت و خوش‌فرم نیازی ندارید؛ چیزی که باید تمرکز خود را روی آن بگذارید قدرت عضلات شما است.

پس تا جایی که می‌توانید از برنامه‌های حجمی و برنامه‌هایی که صرفاً موجب زیبایی بدن شما می‌شود جلوگیری کنید. سعی کنید با استفاده از دستگاه‌های خاص بدنسازی حرکاتی که در ورزش رزمی به آن‌ها نیاز دارید را شبیه‌سازی کنید. این کار قدرت شما در حرکات خاص را بیشتر می‌کند.

تمرینات مناسب رزمی کاران

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در رابطه با هر ورزشی بدانید این است که تمامی ورزش‌ها به تمرینات بدنسازی نیاز دارند. تمرینات بدنسازی به شکلی هستند که موجب تقویت عضلات شما در بخش‌های مختلف شده و علاوه بر افزایش حجم آن‌ها استقامت عضلات را نیز بیشتر می‌کنند. ورزش‌های رزمی از آن دسته ورزش‌ها هستند که نیازمند قدرت، سرعت و استقامت بالا می‌باشند.

شما دوستان عزیز می‌توانید با انجام برخی از تمرین‌های خاص در باشگاه‌های بدنسازی عملکرد بدن خود در مسابقات رزمی را به‌شدتقوی‌تر کنید. در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی که در رابطه با تمرین‌های بدنسازی در ورزش‌های رزمی وجود دارد را بررسی کنیم.

درباره محمد خوئینی

سلام! من محمد خوئینی هستم، از اونجایی که من چندین سال سابقه در رشته های رزمی (ووشو) دارم، این فروشگاه برای من یک فرصت عالی بوده تا تجربیات و دانش خودم رو در این زمینه به کار ببرم. من از کودکی علاقه زیادی به رزمی داشتم و به همین دلیل وارد این رشته شدم. از آن زمان تاکنون، تجربیات زیادی در این زمینه کسب کردم و اینجاست که تصمیم گرفتم که این تجربیات رو با دیگران به اشتراک بذارم. هر گونه پیشنهاد یا انتقادی که داشتید را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم بهبود و پیشرفت خود را ادامه دهیم. با تشکر از همه شما که این متن را مطالعه می‌کنید و از حمایت و همراهی‌تان. به امید دیدار در فروشگاه "کیسه بوکس"!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *